Targonca tudásforrás a (teljesség igénye nélkül), mely remélhetőleg segít az eligazításban

Az emelőgépek egy csoportját képzik a targoncák, melyeket többféleképpen lehet csoportosítani.

 

Kialakítás: Homlokvillás, Oldalvillás, Toló-oszlopos, forgóvillás (kombi), komissiózó, 4-utas, Gyalogkíséretű, Terepes, teleszkópos, speciális (straddle carrier stb)

Használat jellege: Szabadtéri, Terepes, Belső logisztikai (raktári)

Üzemmód: Benzin, Gáz, Benzin/gáz, Dízel, Elektromos

Gyártó : Clark, Mitsubishi, Jungheinrich, Linde stb.

Homlokvillás targoncák 5 tonnáig.

Korábban a targonca kezelői engedély felső korlátjait képezte ez a kategória mégis egyben kezeljük a nagyobb teherbírásúakkal. Alapvetően olyan targoncákról van szó melyeknek a vezető előtt található az emelőoszlopuk, ellensúlyuk pedig hátul. Elektromos típusoknál előfordul, hogy az ellensúly szerepét az akkumulátor veszi át.

 

Alkalmazás: Teherautók, Containerek kirakodása, rakomány (alacsony) állványba helyezése. A bel- és külterek logisztikai összekötése.  Raklap – Bála – Hókotró…

Teherbírás: 1.200 kg- 60.000 kg

Meghajtás: benzin/gáz, diesel, elektromos

Gyakori emelés: 0- 6.000 mm.

Gumik: tömör (Bandage), elasztikus (SE), fúvott (Pneu)

Terepes targonca:

Tulajdonképpen a homlokvillás targoncákhoz is lehetne sorolni őket felépítésükből adódóan. Főbb ismertetőjelük, a magas építés és a nagyméretű kerekek. Könnyen mozognak terepen, de körültekintően kell őket alkalmazni, mert az egyenetlen terep igen veszélyes helyzeteket okozhat emelés közben. A teleszkópos targoncák (melyek emelőoszlop helyett teleszkóppal emelnek) ugyan drágábbak de sokkal univerzálisabban „pusztán terepes” társaiknál.

terep targonca

Oldalvillás targonca:

Mely tulajdonképpen már egy igen speciális emelőgép, kifejezetten hosszú és nehéz anyagok (szálanyagok, csövek) emelésére és mozgatására hivatott. Alkalmazásukhoz tulajdonképpen az állványrendszer is speciális, mivel a legkönnyebben konzolos állványrendszerek mellett célszerű őket üzemeltetni.

Alkalmazás: hosszú (4-6 m), nagyobb tömegű terhek emelése, rövid távú szállítása a lerakó helyig. A raklap méreteinél nagyobb rakományok stabil kezelése

Teherbírás: 2.000 kg- 60.000 kg

Meghajtás: diesel, benzin, villamos

Gyakori emelés: 0- 6.000 mm.

Gumik: tömör (SE), fúvott (Pneu),

oldalvillás targonca

A raktártechnikai gépek (belső logisztikai targoncák):

Ami valójában gyűjtőfogalom. Az angol warehousing equipment jóval találóbb kifejezés, hiszen valóban leggyakrabban raktárakon belül alkalmazzák őket fedett, zárt helyen. Bár alkalmazási területük limitált, a raktáron belül nagyságrendekkel lehetnek hasznosabban, mint a homlokvillás targoncák.  Többek között ide tartoznak a

Gyalogkíséretű targoncáink

Alkalmazás: kisebb tömegű rakatok – állványkezelése, jellemzően kis fordulósugárral. Emelésre és szállításra is használható- 2 megoldás Vezető-állással, vezető állás nélkül

Teherbírás: 1.000 kg- 1.600 kg

Meghajtás: elektromos

Gyakori emelés: 0 – 5.700 mm.

Gumik: Görgő

raktártechnikai gépek

Toló oszlopos targoncák:

Alkalmazás: raktári állványok kiszolgálása, jóval olcsóbb mint a 4 utas, de rám fordul az állványra – minimális helyigény.

Teherbírás: 1.000 kg- 2.500 kg

Meghajtás: elektromos

Gyakori emelés: 0 – 12.000 mm.

Gumik: görgők

vontató és szállító targoncák

Alkalmazás: rakatok, raktáron belüli (emelés nélküli) mozgatására. 2 megoldás Vezető-állással, vezető állás nélkül

Teherbírás: 1.000 kg- 2.500 kg

Meghajtás: elektromos

Gyakori emelés: 0- 500 mm.

Gumik: Görgő

Toló oszlopos targonca

Négy utas targoncák:

átmenetet képeznek az oldalvillás és a homlokvillás gépek között, azzal a céllal, hogy mindkettőnek a funkcióit ellássák. Kerekeik képesek úgy fordulni, hogy maga a targonca helyben megfordul, lehetővé téve ezzel nagyobb raktározási felületek kialakítását.

Alkalmazás: ugyan arra mint az oldalvillás, de állvány kiszolgálásra is alkalmas, mivel ív nélkül kanyarodik. Alkalmazzák nyílt és zárt helyen is.

Teherbírás: 1.000 kg- 20.000 kg

Meghajtás: jellemzően elektromos – diesel

Gyakori emelés: 0- 9.000 mm.

Gumik: Görgő

Négy utas targoncák